Pàgina 1 de 1
Quin llibre estàs llegint? Ens el recomanes?
Enviat 23/05/2010 - 11:20
M'he llegit el llibre d'en Jacint Carrió, "Manresa-Mauthausen-Gusen" i el recomano 100%. Es el relat de la seva pròpia experiència de l'exili i el seu pas pels camps de concentració nazis i el retorn a casa. És un llibre que explica totes aquestes vivències d'una manera planera i senzilla que transmet el que va patir, el que va viure, etc.
Enviat 23/05/2010 - 11:36
Mallorca Mágica de Carlos Garrido

Un bon llibre, molt recomanable. Obra de caire antropològic, mostra els orígens i relacions de les creences i mitologies de la illa, des dels seus primers pobladors fins a l'actualitat. Molt interessant com a repàs històric i per a entendre i estimar els mites del nostre país. El llibre acaba formant una geografia màgica formada pels paisatges insòlits de Mallorca; monuments prehistòrics, muntanyes, éssers fantàstics, etc.
La part negativa del llibre és que no té versió en la nostra llengua.
GARRIDO, C. Mallorca mágica. Terra incognita. Palma de Mallorca. 2000

Un bon llibre, molt recomanable. Obra de caire antropològic, mostra els orígens i relacions de les creences i mitologies de la illa, des dels seus primers pobladors fins a l'actualitat. Molt interessant com a repàs històric i per a entendre i estimar els mites del nostre país. El llibre acaba formant una geografia màgica formada pels paisatges insòlits de Mallorca; monuments prehistòrics, muntanyes, éssers fantàstics, etc.
La part negativa del llibre és que no té versió en la nostra llengua.
GARRIDO, C. Mallorca mágica. Terra incognita. Palma de Mallorca. 2000
Enviat 23/05/2010 - 15:05
admin, el 21/05/2010 - 13:15, va dir:
Estàs llegint algun llibre vinculat amb la història? Fets històrics, biogragia, novel·la històrica... Ens en fas cinc cèntims i ens expliques si t'està agradant?
He llegit "La casa de gel", del menorquí Joan Pons. El protagonista, que és l'home més lleig del món, furga dins el passat del seu pare perquè sap que hi ha un fet que li va canviar la vida, i això ens remunta a la Guerra Civil espanyola i a la Segona Guerra Mundial a través dels soldats que es van enrolar a l'anomenada "división azul". Mostra el patiment de la gent senzilla en els dos bàndols.
Al mateix temps ens conta la història d'amor del protagonista amb imatges ben aconseguides.
És interessant i el recomano.
Enviat 25/05/2010 - 14:44
"CORONA D'ARAGÓ", DENOMINACIÓ IMPROPIA DE L'ESTAT CATALÀ MEDIEVAL, de Caius Perellada i Cardellach.
Es imprescindible per clarificar idees i conceptes erronis que nosaltres mateixos tenim. La “Corona d’Arago” es una idea imposada pel poder absolutista i jacobí de la monarquia espanyola per tal d’esborrar de l’historia l’estat català, els seus comtes-reis, les seves institucios i la seva historia. Lamentablement ho han fet tan be que finalment els catalans ens o creiem.
Es imprescindible per clarificar idees i conceptes erronis que nosaltres mateixos tenim. La “Corona d’Arago” es una idea imposada pel poder absolutista i jacobí de la monarquia espanyola per tal d’esborrar de l’historia l’estat català, els seus comtes-reis, les seves institucios i la seva historia. Lamentablement ho han fet tan be que finalment els catalans ens o creiem.
Enviat 25/05/2010 - 18:48
Estic llegint Les benignes de Jonathan Littel. És la història de la segona guerra mundial i de l'holocaust des del punt de vista d'un nazi. És realment molt fort.
Fa un parell d'anys vaig llegir Vida i destí de Vassili Grossman, que parla de la mateixa època febt una denúncia del nazisme i de l'estalinisme. Em va agradar moltíssim, molt més que aquest que estic llegint ara. Cal tenir en compte que Grossman va viure la batalla de Stalingrad i moltes de les coses que surten a la novel·la són autobiogràfiques.
Fa un parell d'anys vaig llegir Vida i destí de Vassili Grossman, que parla de la mateixa època febt una denúncia del nazisme i de l'estalinisme. Em va agradar moltíssim, molt més que aquest que estic llegint ara. Cal tenir en compte que Grossman va viure la batalla de Stalingrad i moltes de les coses que surten a la novel·la són autobiogràfiques.
Enviat 29/07/2010 - 19:15
Magda
Recomano el llibre "Rere els murs" de Núria Esponella.
L'acció transcorre al monestir de St. Pere de Rodes a 1/2 segle XII.
És una novel·la d'aventures a l'estil de les novel·les cavalleresques.
Perfecta ambientació i fidelitat històrica.
Com que la seva estructura és de capítols independents, és adequada
per llegir en viatges de tren, metro i autobús.
Recomano el llibre "Rere els murs" de Núria Esponella.
L'acció transcorre al monestir de St. Pere de Rodes a 1/2 segle XII.
És una novel·la d'aventures a l'estil de les novel·les cavalleresques.
Perfecta ambientació i fidelitat històrica.
Com que la seva estructura és de capítols independents, és adequada
per llegir en viatges de tren, metro i autobús.
Enviat 02/09/2010 - 20:36
He acabat de llegir "La escritura o la vida" de Jorge Semprún. Ha estat un descobriment. Me'l van recomanar. No en sabia res. L'obra parteix de l'experiència de l'escriptor al camp d'extermini nazi de Buchenwald i acaba quan els supervivents van fer-ne una visita commemorativa el 92. L'autor fa un repàs autobiogràfic sense ser un continu cronològic de la seva activitat política: el seu pas pel partit comunista, la participació a la resistència a França, la clandestinitat a Espanya. Tot acompanyat d'una erudició que traspua la formació cultural i literària de Semprún. Molt bé!
Pàgina 1 de 1
Connectar
Registrar
Ajuda